Viimepäivien yöt ovat olleet ihmeellisiä. Tämän kuvan otin kello 04.15. Kun aurinko nousee, näky on aluksi suorastaan dramaattinen; muuten on vielä vähän hämärää, ja korkeisiin paikkoihin auringon ensimmäiset säteet osuvat hurjan voimakkaana. Kuvan nappasin kello 04.13. Olen ylpeä kuunliljapenkistäni . Siinä kasvaa kymmenen erilaista lajiketta. Jotkut ovat hyvin rotevia. Sisäinen kirjanpitäjäni ei ole toiminut täydellisesti, mutta joidenkin lajikkeiden nimet olen taltioinut. Tämä yksivärinen löytyi taimitapahtumasta pari vuotta sitten, ja myyjä kertoi sen olevan Laitilan vanhaa kantaa. Myöhemmin ostin 'Fagerinkuunlilja' -nimisen, joka muistuttaa hyvin paljon kuvan lajiketta. Keltavihreän nimeä en tiedä. Tämän sain ystäviltä pari vuotta sitten, nimeä en tiedä. Itseasiassa tästä alkoi innostukseni kuunliljoihin, aiemmin en ollut "korviani lotkauttanut" niiden suuntaan. Tämän lajikkeen nimi on 'Minute Man'. Ostin taimen kauppatorilta. Ihanan vihreä, ei mitenkään...