Isoäidin hymy
Viimepäivien yöt ovat olleet ihmeellisiä. Tämän kuvan otin kello 04.15.
Kun aurinko nousee, näky on aluksi suorastaan dramaattinen; muuten on vielä vähän hämärää, ja korkeisiin paikkoihin auringon ensimmäiset säteet osuvat hurjan voimakkaana. Kuvan nappasin kello 04.13.Olen ylpeä kuunliljapenkistäni. Siinä kasvaa kymmenen erilaista lajiketta. Jotkut ovat hyvin rotevia. Sisäinen kirjanpitäjäni ei ole toiminut täydellisesti, mutta joidenkin lajikkeiden nimet olen taltioinut.
Tämä yksivärinen löytyi taimitapahtumasta pari vuotta sitten, ja myyjä kertoi sen olevan Laitilan vanhaa kantaa. Myöhemmin ostin 'Fagerinkuunlilja' -nimisen, joka muistuttaa hyvin paljon kuvan lajiketta. Keltavihreän nimeä en tiedä.
Ihanan vihreä, ei mitenkään kovin roteva laji - pidän tästä kovasti. Sen nimi on 'Hämy'.
Jotkut ovat pienempiä puskia. Vasemmalla on muistaakseni tuoksukuunlilja.
Näiden pienien seuraan pääsi uusin hankintani jalokuunlilja 'Isoäidin Hymy'. Taimi on kotimainen Satakunnan Taimitukun kasvattama. Esittelytiedoissa kerrotaan: " Keskikokoinen mätäs. Vihreät lehdet, joissa kaunis, punainen lehtiruoti. Runsas kukinta."






On kyllä ihanat kuvat. Taidat olla aamuvirkku kuten minä. Mikään ei voita kesäaamuja.
VastaaPoistaKuunliljat ovat kauniita. Onpa noitakin monen monta lajia.
Aamut ovat ihania. Viimeisinä työvuosina lähdin aina erikoisen aikaisin töihin ihan vaan nauttiakseni aikaisesta aamusta. Nyt eläkkeellä en ole jaksanut aivan niin paljoa panostaa..
VastaaPoistaOnpa hauska nimi. Punaiset lehtiruodit ovat hyvin kauniit! Kuunliljat ovat kyllä kaunislehtisiä, ainakin jotkut niistä. Ja sehän on makuasia, mitkä ;-D
VastaaPoistaGorgeous pictures !
VastaaPoistaAnna
Hui kauhistus. Aamulla on upea aika ihailla luontoa ja ottaa upeita valokuvia. Mutta aamulla neljän aikaa pitää vielä nukkua.
VastaaPoista