Maija ja Sohvi, tulkaahan kahville!
Arabian vanhoille astiastoille on usein annettu naisten nimiä.
Keräsin omasta hyllystä nais-kahvikuppeja tähän juttuun. Naiskuppien lisäksi Satavuotiaan hyllyissä on noin kaksikymmentä erilaista vanhaa arabiankuppiparia. Silloin tällöin kirpputoreilta löytyy lisää kauniita ja hyväkuntoisia kuppeja.
Aamuisin on mukava katsella hyllyä ja valita päivän kuppi. Vieraille katamme kauneimmat kupit; jokaiselle erilaisen.
Anneli
Heili (päätin, että Heili on naisen nimi, kun kerran kaapissa oli näin kaunis kuppipari)
Katri
Maija
Huom. Lisäys: Maijoissa on kupin sisuskin värillinen, ei valkoinen. Joten kuvan kuppi ei lienekään Maija vaan joku muu saman mallinen. Alakuvan kuppi on oikea Maija. Piileskeli hyllyn takarivissä, ja löysin vasta nyt.
Tytti
Muita naisia, joilla on oma nimikkokuppi, ovat ainakin Anna, Anni, Ansa, Armi, Bella, Diana, Donna, Doria, Eila, Elina, Elisabet, Elna, Heidi, Helena, Helmi, Hilkka, Hilkka-Liisa, Inga-Liisa, Iris, Irma, Johanna, Julia, Kaarina, Kirsti, Kristiina, Kyllikki, Laila, Laura, Leena, Lempi, Liisa, Loviisa, Maija-Liisa, Marja, Martta, Milja, Minerva, Mirja, Monica, Nora, Paula, Pauliina, Pirkko, Päivi, Raija, Raili, Riikka, Rosita, Saara, Saara-Liisa, Salla, Salli, Sara, Selma, Sinikka, Sointu, Suvi, Sylvia, Talvikki, Tanja, Terhi, Tuula, Veera, Venla ja Vuokko.
Lisäys nro2:
Kartanokahvila Kaisan omistaja kertoo netissä naisten nimisiä kahvikuppeja olevan liki 250.







Kauniita kahvikuppeja kauniine nimineen. Ihan jokainen. Maija on noista tutuin, tosin turkoosina.
VastaaPoistaHieno tapa kattaa vieraille kullekin oma kuppi. Tuurilla vieras saattaa saada oman nimikkokuppinsa.
Kiitos Between!
PoistaNättejä ja sympaattisia. Minulle keltainen tai turkoosi, kiitos. 💛 Maija on kauniin muotoinen.
VastaaPoistaKiitos Rita A! Ok, keltainen tai turkoosi Maija 😁.
PoistaMuistelen nähneeni Sohvikupin joskus ja voisin nauttia kahvin sellaisesta nytkin. Kiitos, kattaisitko Sohvin minulle.
VastaaPoistaMinulla täällä pienessä kodissa ei ole ainuttakaan kahvikuppiparia. Annoin muuton yhteydessä pois.
Sohvi sovittu! 😁 Kiitos aimarii!
PoistaUpeita ovat. Astiastoja on tällä hetkellä aika vaikea myydä, ainakin täälläpäin.
VastaaPoistaKiitos sami niilola!
PoistaNättejä ovat ihan kaikki.
VastaaPoistaKiitos Kruunuvuokko!
PoistaKiva postauksen aihe. Aika paljon on naisten nimisiä astiasarjoja.
VastaaPoistaMinulla on neljä keltaista Arabian kahvilautasta ilman kuppia. Kupit ovat hakusessa, vielä en ole löytänyt.
Etsiminen on mukavaa, kiitos MaaritKoo!
PoistaNyt kävi hauskasti ja tein jotain mitä en yleensä koskaan tee. Tilasin Torista :-) ja ehkäpä arvaatkin niin kyseessä oli Terhi-kahvikuppi. Toivottavasti tulee ehjänä perille ja voin sitten Touhulassa juoda siitä aamu- ja päiväkahvit.
VastaaPoistaKauniita kaikki nuo kuvaamasi kupit. Tytti on vanha tuttu :-).
Kiitos Terhi! Löysin netistä useamman erilaisen Terhin. Tilasitkohan kissankellokranssi- Terhin vai jonkun muun. Kauniilta näyttivät kaikki. Olisi mukava tietää minkälaisen kupin saat.
PoistaLovely !!! All of them ! Love the names you gave...
VastaaPoistaHave a nice week !
Anna
Thanks Anna! Have a nice week!
PoistaKiitos kutsusta. Maija-kuppi on juuri oikea minulle, vaatimaton ja koristelematon. Mutta juon kahvia sen verran, että varaa toinenkin kuppi.
VastaaPoistaOle hyvä ja kiitos Maija! Keitän kahvia riittävästi ja varaan toiseksi kupiksi Kyllikin; se oli muistaakseni todella kaunis. Pitäisi vaan ensin löytää sellainen jostain 😂.
PoistaKiitos kutsusta. Minä valitsisin Katri-kupin. Mielenkiintoista, että naisten nimet ovat päässet näin laajasti kuppien nimiksi.
VastaaPoistaOle hyvä ja kiitos Puikoillanikin! Katri on viehättävä valinta. Vain muutaman mies-kupin olen huomannut nettiä ja kirjoja selatessa.
PoistaIhania kuppeja! Olisipa ihana kattaa puutarhakaffeille vanhat kukkaiset Liisa-kupit😎Tottahan toki minun piti heti käydä googlailemassa millainen nimikkokuppini onkaan!
VastaaPoistaMinulla on Liisa-matalat ruokalautaset, ja ne ovat todella ihanat. Kahvikuppeja en ole nähnyt kuin kuvissa. Kiitos Liisa!
PoistaJestas mikä määrä naiskuppeja! En olisi uskonut ilman tuota listaa. Kauniita kaikki, etenkin kuviolliset. Meillä on mökillä isoäidin vanhat kultareunuskupposet lautasineen, harvoin käytössä. Näyttävät siellä vähän hassuilta, kun muuten on ihan graavit astiat mukeineen ja muineen. Joskus on kuitenkin kiva vähän hienostella, jos vaikka sattuu olemaan kaakkua, kuten ehkä juhannuksena.
VastaaPoistaKaunis kiitos Sartsa!
PoistaOlipa kiva idea esitellä nuo kupit. Olit lisäksi etsinyt kaikki naisten nimillä olevat kupit!
VastaaPoistaJust niin, että otat hyllystä juuri sen kuppiparin, joka tuntuu sopivan aamuusi. Mitä niitä kuppeja siellä hyllyssä hautomaan!
Vieraita nimiä. Sohvin palasia olen nähnyt ruukun pohjalla. Ehkäpä vanhemmiltani on särkynyt kuppeja ja sirpaleet on hyödynnetty ihan oikein.
Kävin kerran kahvilassa, jossa asiakas sai valita ruusu- tai muun kukkakupin kahvilleen.
Meillä on molemmista suvuista tulleita kultareunaisia vanhan ajan kuppeja ja koko astiasto. Eräs tuttu rouva haluaa, että katan nimenomaan ne kupit hänen tullessaan vierailulle. Astiat pitää pestä käsin, ettei kultaus kulu liikaa.
Anna, maittavaa helatorstain päiväkahvihetkeä - minkähän kupin valitsetkaan.
Kiitos Sirpa! Nuo vanhat kupit vaan ovat niin ihania. Tämän tekstin julkaisemisen jälkeen löysin yllättävän tiedon netistä, ja toistaiseksi jätän kuitenkin kupit kaappiin. Kirjoitan tarkemmin myöhemmin.
PoistaKiva idea kattaa jokaiselle erilainen kuppipari:)
VastaaPoistaNiin minustakin, kiitos Anu!
PoistaOnpas kivoja kuppeja. En ole tiennytkään että Arabia on nimennyt niitä naisten nimien mukaan🙂. Täällä näyttää oppivan aina jotain uutta😀
VastaaPoistaJuu näin on, kivat kupit, kivat nimet. Kiitos Irma!
PoistaOih - Terhin blogissa juuri ihailin Terhi-kupposta....
VastaaPoistaPirjosta ei taida olla muuta kuin Pirjo-purjoleike....
Pirjo-kuppia en löytänyt, vaikka etsin. Kiitos Repolainen!
Poista